Gullsponsor Harstad Tidende AS

– BAKGÅRDEN er en sterk merkevare

– Det som er bra for Harstad og harstadregionen, er bra for Harstad Tidende.

Sponsor siden første dag, og en viktig samarbeidspartner for å få oppmerksomhet rundt festivalen. Ikke bare får Harstad Tidende vist, gjennom sine mange produksjoner, hva et mediehus kan gjøre på flere plattformer og med ulike reklameprodukter.

– De siste årene har vi, i tillegg til å dekke nyheter, hatt live-streaming fra selve festivalområdet. Mange ser på når det skjer, og mange ser på i lang tid etterpå, sier Mona Kristine Rosvold, administrerende direktør og salgssjef i Harstad Tidende.

Hun synes det er fantastisk at Harstad har opparbeidet en sterk musikkfestival med en bredde som det BAKGÅRDEN kan vise til.

– Det betyr at våre ansatte har noe å se fram til. Festivalen er samtidig en arena for å treffe våre kunder; både annonsører, andre reklamekunder, abonnenter og løssalgslesere.

De fleste som skal starte opp noe, kontakter Harstad Tidende. Her gis ofte et ja til å støtte positive tiltak for og i byen. Så også da Harstad profileringspool ble stiftet og da BAKgården ble etablert.

– Vi og andre vet at det betyr mye at Harstad Tidende blir med – også for å få flere med. Den promoteringen alle i sum får, forsterkes gjennom den sterke posisjonen vårt mediehus har. At vi er med våre lesere nesten døgnet rundt, betyr også noe, sier Rosvold.

Den oppmerksomheten Harstad Tidende har gitt festivalen gjennom alle år, er ikke kun presentert på redaksjonell plass, ifølge Rosvold.

– Minst like mye betyr det forretningsmessige samarbeidet som har vært og er. Annonsering i Harstad Tidende og på ht.no. Produksjon og utgivelse av festivalavis. I sum vesentlige elementer for at varemerket BAKGÅRDEN og Bakgårdsmarkedet har utviklet en sterk posisjon og merkevare.